op rolletjes

MijnBoekKeuze 11 maart 2024
Op rolletjes - Danielle van Helden

Ken je dat? Je leest de eerste zin en denkt: hé dit verhaal ken ik…
Met heel veel plezier nogmaals gelezen, deze feelgood novelle van Danielle met serieus tintje.

Lois gaat (een beetje onnadenkend) met haar zus Esmee mee op een bootreisje, terwijl Loïs nog denkt dat het om een snoep vakantie reisje wordt, omdat ze de brochure vooraf niet heeft gelezen, komt ze er aan boord al gauw achter dat het geen relaxed reisje gaat worden. Knap hoe Danielle Lois in zo’n korte periode een hele groei laat doormaken, echt een leuk verhaal om te lezen & het zet je ook aan het denken. Er zijn ook wat heerlijk hilarische momenten waarbij je hardop grinnikt om de situatie waarin Lois terecht komt, maar haar hart zit zeker op de juiste plaats, dit blijkt wel als ze niet bij de pakken neer gaat zitten maar echt ervoor gaat om deze reis tot een succes te maken ondanks dat het compleet uit haar comfortzone is.
De leuke kapitein Joris maakt veel goed, totdat ze er weer wat uitflapt en bang is dat ze het nu echt verpest heeft, kan ze dit nog goedmaken?

Het verhaal is lekker vlot geschreven met korte hoofdstukken, er zit veel humor in en natuurlijk een feelgood happy end! Een kort verhaal met een boodschap.

Dit verhaal komt voor in de Romcomnibus zomer verhalenbundel (vandaar het mij bekend voorkwam) alleen is het nu iets uitgebreider, wat van mij nog wel langer had gemogen.. of een deel 2? Wie zal het zeggen, ik wil zeker nog wel meer van Danielle lezen..

Meer recensies van MijnBoekKeuze