op de stoel van God

MijnBoekKeuze 01 april 2023
Op de stoel van God
Matthijs Huizinga

Als de jonge Britse studente Linda Watts per ongeluk een geheime gecodeerde boodschap ontdekt tijdens een scriptie onderzoek, begint er een levensgevaarlijke zoektocht naar de ontcijfering en de schrijver van de boodschap. Een internationale reis brengt haar van het Vredespaleis in Den Haag tot in Genève, Parijs en New York. Met hulp uit onverwachte hoek vallen de puzzelstukjes op hun plek, tegengewerkt door een duister genootschap met banden tot in de hoogste elitaire kringen, realiseert linda zich langzaam dat ze hier nooit aan had moeten beginnen… maar stoppen is nu geen optie meer.

Mijn allereerste blogtour, dank je wel Matthijs voor je (debuut) boek en dat ik het heb mogen lezen.. ik ben erg blij dat je het uiteindelijk vanuit je idee 15 jaar geleden en je schrijfsels in je moleskin het als echt boek heb uitgegeven want het is zeer de moeite waard om te lezen.

De titel sprak mij op het eerste moment niet erg aan, maar later in het verhaal wordt dit helemaal duidelijk en is het juist perfect gekozen..

Je wordt vanaf de eerste bladzijde meegenomen in de complottheorieën en het ontcijferen van geheime codes.. de hoofdstukken zijn redelijk kort dus je leest in een rap tempo door, de verhaallijn is duidelijk, er is genoeg spanning en een vleugje romantiek, soms lekker over de top (rich and famous), oog voor detail in het verhaal, personages zijn goed opgebouwd en het is verrassend en spannend tot het einde.
Zouden er echt zulke elite genootschappen bestaan?

Een heel sterk debuut & een volgend boek zou ik zeker gaan lezen.

Ik vind het boek zeker een aanrader en nog een mooi detail is dat de opbrengst ten goede komt aan de voedselbank, ook het ebook.

Meer recensies van MijnBoekKeuze