Heerlijk (kinder-)boek

MireillePZ 02 december 2022
Wiplala en Wiplala weer zijn twee werken van Annie M.G. Schmidt gebundeld in één boek; oorspronkelijk uitgegeven in afzonderlijke delen. Daar waar de meeste boeken van Schmidt worden geïllustreerd door de welbekend Fiep Westendorp, is dit boek voorzien van prachtige illustraties door Philip Hopman; met name bekend door de illustraties van Boer Boris en ontving in 2022 de Max Velthuijs-prijs. Annie M.G. Schmidt behoefte geen verdere uitleg, welke boekenkast bevat er geen werk van haar?

Wiplala is een klein mannetje, die de toverkunst van het tinkelen (toveren) nog niet helemaal onder de knie heeft. Dit zorgt voor heel wat dol dwaze avonturen in en met het gezin waar hij terechtkomt. In 17 en 18 te lezen hoofdstukken ga je mee op avontuur met Wiplala, meneer Blom, Nella Della, Johannes en poes Vlieg in de kenmerkende stijl van Schmidt. Korte, krachtige hoofdstukken vol kinderfantasie wakkeren het kind zijn in de volwassenen weer aan en enthousiasmeren de jongsten onder ons.

Het boek is voor te lezen vanaf 6 jaar en zelfstandig te lezen van 9 jaar. Al geeft Het Parool aan dat het voorlezen ook al kan vanaf vier, vijf jaar.

Meer recensies van MireillePZ