een reis naar liefde

Elize geniet op het podium als artieste Lizzy. Haar team staat steeds voor haar klaar maar zijn het vriendschappen of eerder geliefd worden om in het wereldje te kunnen blijven?
Hierdoor zit ze in dubio met haar danser, zijn knipogen, zijn aandacht en zorg naar haar toe scheppen een verlangen. Maar is hij wel echt geïnteresseerd in haar?
Als afsluiting van de tour gaan ze naar een resort in Portugal. Gaan hier de maskers af of blijft het een spel van teasen?
Een jong zomers verhaal, in een wereldje van muziek en roem. Maar wat de schrijfster hier vooral wil overbrengen is dat er meer achter de “artiest” zit.
Hoe kan Elize hier een balans in vinden en blijft die ene verliefdheid van vroeger waar veel van haar songteksten over gaan sluimeren in haar hoofd?
Susan Dierckx schrijft vlot en romantisch, durft ook wat dieper te gaan. Wel merk je nog wat voorzichtigheid, die soms werkt en dan weer wat afremt. Ze weet de juiste sfeer te creëren en deze aan te passen in de verschillende kaders waar het verhaal zich afspeelt.
Een mooi debuut, waar je wel ziet dat het schrijven was rond een opdracht, maar me wel nieuwsgierig maakt wat de echte schrijfstem is van Susan Dierckx.

3 sterren

@missp_her_books_read