complimenten voor de auteur dat zij zo`n aangrijpend onderwerp durft aan te pakken in een thriller.

Moon Kager 13 oktober 2020
Blond op Bonaire is een thriller die zich onderscheidt van andere thrillers door het rauwe randje, het pure het echte, de manier waarop Ellen de Vriend de vermissingen heeft mee genomen in haar boek is respectvol en bewonderenswaardig te noemen. Niet op sensatie berust maar vol respect, en je proeft de angst en de onmacht van de ouders. Het zal je maar gebeuren zal meerdere malen door je hoofd schieten, bij mij wel tenminste.
Twee verhaallijnen trekken je het boek, naast elkaar geschreven, de één vol ogenschijnlijk ongedwongen vakantiepret, de ander duister en onheilspellend. Beide laten je vanaf het begin niet los. Ellen de Vriend beschrijft het verhaal actueel en heeft gedegen research gedaan dat kun je tussen de zinnen door lezen, het is anno Nu door kleine details en straattaal. Blond op Bonaire is een thriller die je maar moeilijk weg kunt leggen, niet alleen door het aangrijpende onderwerp maar zeker ook door de prettige schrijfstijl, de Vriend weet je lang in spanning te houden met verschillende onverwachte plotwendingen. Dit boek is voor mij tot nu het beste boek van Ellen, waren de andere boeken heerlijke vakantiethrillers, door de achtergrondinformatie en het op waarheid beruste onderwerp heeft Ellen de Vriend wat mij betreft de lat hoog gelegd. Zij zet een onderscheidend sterke thriller neer, welke mij nog lang zal bij blijven.

Voor de liefhebbers van een goede thriller waarbij de waarheid wel heel dichtbij komt is dit een Mustread welk je niet mag missen. Ellen de Vriend laat het lijntje tussen fictie en Non-fictie heel dun, en je zult de angst en de onmacht van de hoofdpersonages mee voelen

4 ½ ster voor Blond op Bonaire
Lieve leesgroet Moon Kager