“Vraagtekens houden je tot het einde van het boek bezig. Sterk, Psychologisch en Ongrijpbaar.”

Moon Kager 13 oktober 2020
Antoinette Kalkman, een van de oprichtsters van de thrilleracademie zij debuteert met Bonuszoon, haar eerste thriller, en wat voor een! Je hebt wel vaker van die thrillers die je maar moeilijk loslaten, zo eentje waarbij je vraagtekens houdt van het begin tot het einde. Bonuszoon is er zo een. Hij is ongrijpbaar, slecht in te schatten en moeilijk weg te leggen.

“Ik kruip in mezelf in het besef dat ik een moordenaar ben. Dat kan toch niet? Dit gebeurt toch niet echt met mij?

Het verhaal wordt verteld vanuit het standpunt van Lauren en vanuit Ellen de buurvrouw van Lauren en Mark. Even je aandacht erbij houden, elk hoofdstuk geeft duidelijk aan waar je zit in de tijdslijn. Oplettend lezen is wel een vereiste, je maakt nog weleens sprongetjes tussen heden en verleden van beide personages. De personages die maken het verhaal, psychologisch zijn ze sterk neer gezet en ze blijven ongrijpbaar en intrigerend. Je bent als lezer op je hoede want het duistere het mysterieuze blijft door het verhaal dwalen, het kan alle kanten op gaan. En welke kant het opgaat dat weet je pas aan het einde, Kalkman hult de lezer tot het eind toe in een mistige omgeving, hierdoor leest het laatste stuk in het boek alsof je een eindsprint neemt. Je wilt het weten, je moet het weten. Wat is er gebeurt en wie is de dader. Heerlijk die mysterie rondom meerdere karakters.

“Een debuut om trots op te zijn!

Met Bonuszoon weet Kalkman zich goed op de kaart te zette, zij legt de lat hoog voor een volgend boek. Deze sterke psychologische thriller doet mij naar meer verlangen. Heerlijk Mysterieus en Ongrijpbaar, voor elke thrillerliefhebber een heerlijke Pageturner en een Mustread!
Moon Kager

Meer recensies van Moon Kager