“Een aandoenlijke zoektocht naar hoe liefde kan overwinnen, Miller laat je genieten van begin tot eind”

Moon Kager 13 oktober 2020
Debuut

De Britse romanschrijfster Holly Miller debuteert met haar roman Een glimp van jou, deze roman gaat de hele wereld over en gelukkig ook in Nederland mogen we genieten van de heerlijke schrijfstijl van Holly Miller. Zelfs Hollywood heeft er lucht van gekregen en de roman wordt klaargestoomd voor een verfilming. Ik kan mij er nu al op verheugen, vooral nieuwsgierig naar wie de rollen gaat vertolken van Joel en Callie. Waarschijnlijk wordt het wel een kaskraker, want het boek is een heerlijke combinatie van jeugdige verliefdheid, serieuze issues en dromerige situaties.
Zoet en plakkerig maar enorm lekker.
Miller weet een hele fijne sfeer neer te zetten, idyllisch een vleugje naïviteit en toch ook wel echt liefdes en levens perikelen overgoten met een hele lekker karamel-achtig sausje. Zoet en plakkerig maar enorm lekker. Het verhaal is opgedeeld in vier delen, tijden het lezen van de eerste drie delen was ik enorm gecharmeerd van de karakters, mijn moederhart ging helemaal voor hen open. Joel en Callie sluit je door de mooie schrijfstijl van Miller heel gelmakkelijk in je hart. In de eerste drie delen, hadden ze iets liefelijks, iets jeugdigs, de beren die Joel op de weg ziet om een relatie te beginnen, de problemen die Callie heeft met het kiezen voor haar eigen weg zonder schuldgevoel, het heeft iets liefs en aandoenlijks. Dit allemaal ondanks dat ze al 34 en 35 zijn, maar hun struggels om de liefde toe te laten doet iets met de lezer. In het vierde deel worden zowel Joel en Callie volwassen, de sfeer veranderd en dan wint de empathie voor beide karakters het, zeker voor Joel. Waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn die bij de laatste bladzijdes de tranen uit zijn of haar ogen moet wrijven. Wat een prachtig verhaal, het is zo jammer dat het boek uit is dat ik erg uit kijk naar de film.
Holly Miller, zet met Een glimp van jou een ijzersterk romantisch debuut neer, het verhaal staat als een huis en zal menig lezer ontroeren, ik moest een traantje laten en Miller laat met dit debuut zien dat je met woorden tot de mensen door kan dringen, een debuut waar zij trots op mag zijn. Eerlijk, puur en vol gevoel geschreven..

Een dikke aanrader voor de liefhebbers van een sterke en ontroerende roman, met een vleugje humor.

Meer recensies van Moon Kager