Sevenstern heeft je vanaf het begin in haar greep

Moon Kager 13 oktober 2020
Je staat op scherp, wachtend op antwoorden
Barbara Sevenstern heeft mij vanaf het begin in haar ban, er hangt er een mysterieuze sfeer in het verhaal. Het leest lekker vlot weg door de korte hoofdstukken. Tijdens het lezen blijf ik me dingen afvragen, het houdt me erg bezig dit verhaal, komt het doordat het zo`n herkenbare opzet is, de familie opzet? Eigenlijk sta ik het hele boek op scherp, afwachtend tot er of actie komt of tot er antwoorden komen. Dit is erg interessant en ik bemerk dat ik daardoor blijf lezen. Ik kan het slecht wegleggen. Interessant dus, dit debuut van de Haagse Barbara.
Een psychologische spannende roman
Familiegeluk, is een sterk neergezet psychologisch verhaal, een verhaal waarin je vertrouwen flink op de proef wordt gesteld. Het is een herkenbaar verhaal, want in de beste familie is weleens iets... Juist de onderliggende relaties geven het verhaal het herkenbare karakter, hierdoor trekt het verhaal nog meer, je wilt blijven lezen. Je wilt weten wat er verder gebeuren gaat. Het verhaal is psychologisch erg sterk het heeft niet het karakter van een echte thriller/thriller waarbij moord en bloed vloeit. Maar dit zal je niet missen, juist het mysterieuze, het niet weten wat je te verwachten staat geeft het de juiste flow. Een sterke psychologisch spannende roman, met de juiste spanning op het juiste moment, goed gedoseerd en intrigerend door de karakters die het verhaal in de juiste richting weten te wijzen, en vergeet dan niet de plot. Ik zag hem niet aankomen, ben benieuwd of jij hem wel verwacht?
Verrassend plot
Barbara Sevenstern mag trots zijn op dit sterke debuut, ze weet de lezer vanaf het sinistere begin te boeien. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt, hier wil ik meer van lezen

Meer recensies van Moon Kager