Natasha Hebban Team

Het verhaal begint met een kleine terugblik op het voorjaar. In de lente vindt de Vreselijke Gebeurtenis namelijk plaats waardoor Kerensa het leven van Polly drastisch kan veranderen. Hoewel het gevolg van de gebeurtenis voorspelbaar is, geeft het het verhaal wel een nieuwe invalshoek. Polly krijgt namelijk het gevoel te moeten kiezen tussen haar beste vriendin en haar aanstaande. Alsof dat nog niet genoeg is, krijgt ze op een dag ook een telefoontje van iemand uit haar verleden. Dit alles zet haar leven nogal op zijn kop.

In dit deel van de serie krijg je opnieuw een inkijkje in het leven van Polly en Huckle en de andere bewoners van Mount Polbearne. Het getijdeneiland voelt nog steeds als een idyllische plek om te wonen, maar verder staat de bakkerij in dit deel niet meer centraal. Dat is best jammer, want de titel doet toch vermoeden dat het om de kleine bakkerij gaat. In plaats daarvan leer je Polly nog beter kennen en ik heb mij soms aan haar keuzes gestoord. Ik snap niet waarom ze zoveel van haar problemen in haar eentje wil oplossen.

Omdat Jenny Colgan schrijft vanuit het alwetende vertelperspectief, weet je als lezer meer dan de personages. Deze schrijfstijl is typerend voor Colgan en zorgt er ook voor dat haar verhalen gemakkelijk te lezen zijn. Je wordt helemaal het verhaal ingezogen, want soms wil je tegen de personages zeggen dat ze gewoon met elkaar moeten communiceren.

Reacties op: Fijn einde

Winter in de kleine bakkerij - Jenny Colgan