Mooi afgerond geheel

nathieleest 02 april 2024
Dit laatste deel van de intense thriller reeks rond de gedragsdeskundige Julia Menken vormt opnieuw een intrigerend relaas.

Het verhaal opent met een huiveringwekkende scène waarin een onbekende man obsessief naar kinderen gluurt en zelfs een kind ontvoert uit zijn bed. Opnieuw wordt Julia opgeroepen om deze verontrustende zaak aan te pakken. Hoewel ze terughoudend is om met een nieuwe collega, Charlotte, samen te werken, stemt ze uiteindelijk toe op aandringen van haar onbuigzame baas.

Naast de spannende onderzoekszaak wordt Julia opnieuw geconfronteerd met onrust in haar privéleven. Van Mierlo weeft dit vakkundig door het verhaal met haar vlotte en aangename schrijfstijl.

De hoofdstukken die vanuit het perspectief van de dader worden verteld, zijn minder gruwelijk dan in de voorgaande delen maar desalniettemin spannend en mysterieus. Van Mierlo weet de lezer voortdurend op het verkeerde spoor te zetten, waardoor het tot het laatste moment gissen blijft naar de identiteit van de dader.

Deze thriller reeks kenmerkt zich door goed uitgewerkte personages en elk boek bevat een briljante plotwending. Een aanrader dus voor de thriller fans onder ons.

Meer recensies van nathieleest