Een fantastisch vervolg

Nicole Schelling 04 oktober 2021 Auteur
De Meesterdief is het tweede en tevens laatste deel van de fantastische serie van Emmelie Arents. Ook al voelde het eind van De Woestijndief voor mij al redelijk afgesloten, toch was ik razend benieuwd naar het vervolg, want ik heb genoten van de wereld die Emmelie heeft gecreëerd en de personages waar ik van ben gaan houden.

Het verhaal komt meteen al explosief op gang en vanaf de eerste pagina zat ik er weer helemaal in. Er komen weer verschillende personages aan het woord, waardoor het verhaal veel meer omvang krijgt en dynamischer wordt. De korte hoofdstukken houden de vaart er goed in en wederom weet Emmelie de perfecte balans te creëren tussen actie, spanning en rustmomenten. Het plot zit heel goed in elkaar en er gebeurt ontzettend veel. De emoties in De Meesterdief lopen hoog op en op sommige momenten vergat ik bijna adem te halen. Met een lach en een traan vloog ik door het verhaal heen.

De prachtige, sfeervolle wereld die Emmelie heeft bedacht, kreeg in dit tweede deel nog meer diepgang en de verbintenis met de personages ging nog een stukje verder.

Alweer heeft Emmelie bewezen dat zij is geboren om fantasy verhalen te schrijven en met De Meesterdief heeft zij een perfect eind gemaakt aan deze duologie. Ik hoop dat we in de toekomst nog heel veel fantasierijke verhalen van deze getalenteerde auteur mogen lezen.

Meer recensies van Nicole Schelling