Een prachtig slot van een prachtige serie!

Nicole Schelling 03 januari 2022 Auteur
Het was eindelijk zover! Het laatste deel van de fantastische Vervloekt-serie kwam uit en van Blossom Books ontving ik een recensie-exemplaar.

Deze hele serie heeft me op veel manieren verrast. Een daarvan is het feit dat ik na het eerste deel zwaar fan was van Rhen en dat dat na het lezen van het vervolg volledig was veranderd. Na het lezen van Een hart zo vurig zat ik volledig in kamp Grey. Ik had zo mijn hoop op hoe het verhaal zou eindigen en kon dan ook niet wachten om erachter te komen.

Het bijzondere aan dit laatste deel is dat alle vier de personages een even sterke stem hebben en het onmogelijk voor mij bleek niet voor ze alle vier sympathie te voelen. Ik merkte al snel dat de keuze voor Grey niet meer zo vanzelfsprekend was. De beweegredenen van Rhen komen uitgebreid naar voren en we krijgen een veel beter kijkje in zijn hoofd. Brigid Kemmerer heeft het voor elkaar gekregen een duidelijk tweekamp te creëren maar het voor de lezer onmogelijk is om één kant te kiezen. Dat is echt heel knap!

Het verhaal komt rustig op gang en de spanning naar de onoverkomelijke eindstrijd wordt uitgebreid opgebouwd. Gevoelens worden uitgediept en strategieën worden besproken. Ik had halverwege het boek nog geen enkel idee welke kant het op zou gaan en ook had ik geen duidelijke voorkeur meer voor een winnaar. Bij een laatste deel is het altijd lastig om een recensie te schrijven zonder iets over het verhaal te verklappen. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik absoluut heel tevreden ben met deze afsluiting.
Brigid Kemmerer heeft met de Vervloekt-serie een fantastisch verhaal geschreven dat veel verder gaat dan een hertelling van Belle en het Beest. Na het eerste deel was ik een beetje bang dat het mijn aandacht niet meer zou vasthouden, maar niets is minder waar. Ieder deel is op zichzelf uniek en onvoorspelbaar. De prachtige covers zijn stuk voor stuk een weerspiegeling van de inhoud. Ik raad deze serie iedereen aan, ook als je niet van YA houdt!

Meer recensies van Nicole Schelling