Een sterk vervolg dat je laat smachten naar het laatste deel!

Nicole Schelling 14 maart 2022 Auteur
Na genoten te hebben van De genezer van Zalindov, kon ik niet wachten om verder te lezen en erachter te komen hoe het verhaal verder zou gaan. Van de uitgeverij ontving ik een recensie-exemplaar, waarvoor ik hen heel dankbaar ben!

Tussen het eerste en tweede deel zit een groot gat, waardoor het leek alsof de gevangenis niet had bestaan.
Kiva en Tipp worden uitzonderlijk warm verwelkomd in Vallenia en dat maakt het voor Kiva steeds moeilijker om achter haar wraakgevoelens te blijven staan. Jaren windt geen doekjes om zijn gevoelens voor Kiva en ook de rest van de familie lijkt haar moeiteloos in hun familie op te nemen.

Het eerste deel van het verhaal draait met name om de loyaliteit van Kiva en dan vooral de vraag waar die nu precies ligt. Nadat ze haar broer en zus op een stiekeme manier heeft ontmoet, komt ze tot het pijnlijke besef dat ze een keuze zal moeten maken tussen Jaren en haar familie. Dat lijkt echter een onmogelijke taak. Kiva’s tegenstrijdige gevoelens worden heel goed beschreven, maar soms had ik echt de neiging om haar eens flink door elkaar te rammelen en haar ogen te openen.
De wereld waarin Kiva terecht is gekomen, is er een van politieke spelletjes en het is lastig om te bepalen wie er te vertrouwen is. Machtsspelletjes zijn aan de orde van de dag en Kiva lijkt er middenin te staan.

De personages in dit deel zijn wat diverser. Voor mij sprong prins Caldon er echt uit. Waar hij in het eerste deel nog de oppervlakkige, flirterige neef is, zorgt hij in dit boek voor de luchtigheid en grapjes. Toch leer je hem ook op een hele andere manier kennen en dat zorgt ervoor dat hij een van mijn favorieten is. De vriendschap tussen Kiva en Tipp is nog steeds sterk en ik heb echt genoten van de mooie momentjes tussen hen tweeën. Kiva zelf bleef voor mijn gevoel een beetje stilstaan in haar ontwikkeling tijdens dit verhaal. Ik had verwacht dat ze iets standvastiger zou zijn na al die jaren in de gevangenis, maar ze kwam vaak zelfs naïef over en dat rijmde niet goed met haar verleden.

Naar het einde toe, komt het verhaal in een stroomversnelling terecht en ineens is niets meer wat het lijkt. Intriges, onverwachte bondgenootschappen en verraad wisselen elkaar af en de laatste paar hoofdstukken heb ik echt ademloos gelezen. Het eind van dit boek laat je smachten naar het derde verhaal, dat gelukkig niet heel lang op zich laat wachten. Ik kan niet wachten om verder te lezen!

Meer recensies van Nicole Schelling