Zelfs nog beter dan het eerste deel!

Nicole Schelling 22 juli 2021 Auteur
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ontzettend jammer vond toen ik erachter kwam dat het tweede deel niet meer over Rhen en Harper zou gaan, ondanks het feit dat hun verhaal wel als afgerond voelde. Omdat Grey een van mijn favoriete personages is en ik wel erg nieuwsgierig naar hem was, verdween die teleurstelling ook weer snel en liet ik me weer gewillig onderdompelen in de magische wereld die Brigid heeft gecreƫerd.

Een hart zo vurig draait dus om Grey en een nieuw personage, Lia Mara. De hoofdstukken worden afgewisseld door beide personages, waardoor we ze allebei goed leren kennen. Ik vond het erg leuk om eindelijk eens een kijkje te krijgen in het hoofd van de mysterieuze Grey. Lia Maria is een personage waar ik vanaf het begin alleen maar sympathie voor voelde. Ze is heel anders dan Harper, maar even bijzonder en krachtig. Omdat ik het eerste deel zo goed vond, kon ik me niet voorstellen dat ik dit vervolg beter zou vinden, maar dat is wel het geval! Ik ga de verhalen niet vergelijken, want dat is simpelweg onmogelijk, maar Een hart zo vurig bracht veel meer in me los. De diepgaande gesprekken en gedachten, de bijzondere vriendschappen en bondgenootschappen die ontstaan en de liefde sloeg veel dieper in dan bij Een vloek zo eenzaam. De schrijfstijl van Brigid is echt heel fijn om te lezen en haar specifieke manier van dingen beschrijven, past perfect bij het soort verhalen dat zij schrijft, al weet ik uit ervaring dat ze ook een groot talent heeft voor contemporary boeken. De cover van het boek straalt precies de goede sfeer van het verhaal uit en ik heb weer genoten van de sprookjesachtige wereld en kan niet wachten om in het najaar voor de allerlaatste keer terug te keren. Een eed zo duivels belooft een spektakel te worden en ik kan niet wachten om erachter te komen hoe dit epische avontuur gaat eindigen.

Meer recensies van Nicole Schelling