Zoveel gevoel en emotie...

Nicole Schelling 14 oktober 2021 Auteur
Toen Emma Anna mij vroeg of ik, na het lezen van Hartendief, ook het vervolgdeel wilde recenseren, zei ik volmondig JA. Na het hartbrekende eind van het eerste deel, kon ik niet wachten hoe het verder zou gaan met Artemis en Jurre.

In Rovershart staat de relatie tussen Artemis en Jurre centraal en beleven we samen met de personages een emotionele reis door hun gevoelens. Artemis worstelt gigantisch met haar vertrouwen voor Jurre, dat na haar schokkende ontdekking in deel 1, fijn is getrapt en Jurre doet er alles aan om Artemis terug te winnen.

Wauw… wat een emotioneel boek. Ik werd compleet meegezogen in alle emoties en op sommige momenten had ik echt moeite om er afstand van te nemen. Ik heb het al vaker gezegd, maar Emma Anna heeft een talent voor het schrijven van diepgaande gevoelens en met dit boek heeft ze weer een ijzersterk verhaal geschreven. Artemis en Jurre worden zo realistisch neergezet dat de grenzen voor mijn gevoel echt vervaagden. Het was onmogelijk voor te stellen dat deze twee mensen niet echt bestaan. Dat heeft er voor een groot gedeelte mee te maken dat Emma Anna haar personages altijd afschildert als “echte” mensen met al hun oneffenheden en imperfecties. Ze deinst er niet voor terug om bepaalde scènes, gebeurtenissen of handelingen, die normaal worden verbloemd of overgeslagen, grondig te beschrijven. Op die manier wordt het een verhaal dat uit het echte leven is gegrepen en voel je je als lezer op een veel diepere manier betrokken.

Ik kan nog uren doorgaan over wat ik zo fantastisch vind aan deze auteur en haar manier van schrijven. Ik denk dat je precies weet wat ik bedoel als je dit boek hebt gelezen. Het gaat in Rovershart niet om gebeurtenissen, maar om de persoonlijke ontwikkeling van Jurre en Artemis. Ze maken beiden een enorme groei door, allebei op hun geheel eigen manier en helpen elkaar daarbij op de meest ontroerende en pure manier.

De Hartendief-serie is een rauw, puur en eerlijk liefdesverhaal dat ik echt iedereen aanraad om te lezen. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik deel mag uitmaken van het blogteam dat dit deze serie mag promoten.

Meer recensies van Nicole Schelling