Een van de mooiste boeken die ik gelezen heb!

Nicole Schelling 06 oktober 2020 Auteur
Dit boek kreeg ik laatst van iemand en het bleef een tijdje in mijn kast staan. Ik wilde de tijd nemen voor dit boek, want ik was ervan overtuigd dat ik het geweldig zou gaan vinden. Soms heb je dat gevoel bij een boek en bij mij is het tot nu toe altijd uitgekomen.

Al voordat ik het boek ging lezen, was ik fan van het plot. Dit was er zo eentje waarvan ik het jammer vond dat ik het niet zelf had bedacht…
De uitwerking was fenomenaal! En tot zover mijn bescheiden mening.
Dit boek heeft me echt omver geblazen!! Ik kan onmogelijk een objectieve mening geven over dit verhaal en dat ga ik dan ook niet doen. Het was onmogelijk om het niet in één ruk uit te lezen.

Ieder hoofdstuk begint met een geschreven brief, waarin Grafmeisje en De Duisternis elkaar afwisselen. Al snel zetten ze dit digitaal voort en uiteindelijk gebruiken ze zelfs de chatfunctie. Met dit verhaal is het de kunst om te doseren en dat heeft Kemmerer dan ook fantastisch gedaan. Op geen enkel moment wordt het ongeloofwaardig of zoetsappig. Het boek zit vol ontroerende momenten en meerdere malen moest ik een dikke brok in mijn keel wegslikken. Beide verhalen worden op zo’n emotionele, rauwe manier beschreven dat je niet anders kunt dan er volledig in meegesleept worden.
Wat ik erg mooi vond, was de inhoud van de brieven en de verbondenheid tussen de twee schrijvers die van de pagina’s afspatten. De vragen die ze zichzelf en elkaar stelden, waren er die blijven hangen nadat je het boek uit hebt. Aan de kant van Declan was het hartverwarmend om te lezen dat niet iedereen hem kansloos vond. De rol van zijn Engelse lerares en “”Melonhead” waren daar prachtige voorbeelden van.

Het eind was voorspelbaar, maar dat was zeker geen teleurstelling. Ook dit werd weer op een manier geschreven die perfect paste bij het verhaal. Als je zo geraakt wordt door een boek, is het moeilijk om dat goed onder woorden te brengen. Het liet bij mij een diepe indruk achter en heeft absoluut een plekje tussen mijn favorieten verdient. LEES DIT BOEK! Duidelijker kan ik niet zijn.

Meer recensies van Nicole Schelling