Emma Anna heeft haar magie weer laten werken!

Nicole Schelling 06 oktober 2020 Auteur
Vanaf de eerste pagina sleept Emma Anna je weer mee in het verhaal. We volgen de 21 jarige Ada, die voor haar studie in Roosendaal is. Al meteen wordt duidelijk dat zij daar eigenlijk niet mag zijn en de onzekere gevoelens van Ada die daarmee gepaard gaan, zijn goed voelbaar. Als ze naar het toilet moet en een Grieks restaurant inloopt, ontmoet ze Belen, de zoon van de eigenaar. Op dat moment weet ze nog niet dat haar leven hierna niet meer hetzelfde zal zijn.
Ada is opgegroeid in het strenggelovige dorpje Breesden en zal over korte tijd trouwen met een tien jaar oudere man. Haar wereld is heel klein en als haar een baantje wordt aangeboden in het restaurant, begint het al snel te kriebelen. Ada weet dat het eigenlijk niet mag, maar ze verlangt naar vrijheid. Heel langzaam leert ze een andere kant van zichzelf kennen en de eerste tijd weet ze nog niet goed of die haar wel bevalt. Ze is terughoudend, maar kruipt tegelijkertijd ook uit haar schulp.

Ada zet steeds meer vraagtekens bij de manier van leven in haar gemeenschap en de twijfels die ze daarbij voelt, worden sterk benadrukt. Heel subtiel en op een realistische manier omarmt ze de nieuwe Ada met alle gevolgen van dien. Belen speelt daar een hele grote rol in en hij laat haar een andere wereld zien. Een wereld waarin ze zich steeds meer thuis gaat voelen.

Emma Anna heeft echt een talent als het aankomt op het uitwerken van personages. Of ze nu een grote of een kleine rol spelen, ieder personage wordt dusdanig uitgewerkt dat je er wel een band mee moet krijgen. Ik voelde heel veel sympathie voor Ada en hoopte zo erg dat ze de kracht vond om los te komen. Uiteraard kan een knappe man die vrouwenharten sneller laat kloppen, ook niet ontbreken en Belen speelt die rol perfect.

De verhaallijn is erg interessant en zeker niet alledaags. Emma Anna weet de sfeer heel goed neer te zetten en de momenten waarvan je als lezer voelt dat het niet klopt, zorgen ervoor dat je het liefst tegen Ada wil schreeuwen dat ze voor zichzelf moet kiezen.

Een van de redenen dat ik de boeken van Emma Anna zo kneitergoed vind, is haar pure, rauwe en natuurlijke manier van schrijven. Ook in dit verhaal wordt niets mooier gemaakt dan dat het is en gaat de auteur geen taboes uit de weg. Ook de erotische scènes weet Emma Anna weer beeldend en puur over te brengen.

Het feit dat dit boek in ongeveer vijf weken tijd is geschreven, is bijna niet te geloven. Dat maakt het nog specialer! Ik kan geen genoeg krijgen van de boeken van deze fantastische auteur en kijk dan ook enorm uit naar meer!

Meer recensies van Nicole Schelling