Eindelijk een thriller van King

NicoleW 03 maart 2020
Ik zocht eigenlijk in de bieb naar 22-11-1963. Die staat al een tijdje op mijn TBR-lijst. Die kon ik helaas niet vinden, maar in plaats daarvan kwam ik Verlicht tegen. Voor iemand die altijd op dieet is, is het idee geleidelijk gewicht te verliezen heel aantrekkelijk ;).
Ik ben geen groot thriller-lezer. De eerste bladzijden deden mij eigenlijk denken aan Roald Dahl. Maar toen zat ik in het verhaal en heb het ademloos uitgelezen. Ik begrijp het commentaar van sommigen, dat hij wel heel politiek correct is met zijn aanvaarding van homoseksualiteit en vegetarisme. Maar toch was het boekje spannend, onderhoudend, grappig en, zeker aan het einde, ontroerend. Vier in plaats van drie sterren van mij dus (ster erbij voor de laatste hoofdstukken).
En in mijn recepten-app heb ik toegevoegd: vegetarische lasagne met knoflooktoast. Voor mijn Stephen King-dag in de week.

Meer recensies van NicoleW