Een spannende thriller

Nienke Hutten 24 januari 2024
Thema's: auteur, familie/vrienden/liefde, mysterie, whodunit, copycat
Content warnings: mentale aandoeningen (burnout/depressie), drugsverslaving, alcoholverslaving, expliciete moord, geweld, bloed
Representatie: alleenstaande ouder
Holy... wat een boek is dit zeg!
Ik heb dit boek geluisterd onderweg van en naar mijn werk, waardoor het me ongeveer een week kostte om het uit te lezen, maar ik wilde eigenlijk dat ieder busritje nog een uur langer duurde zodat ik niet hoefde te stoppen met luisteren!
Het verhaal is ontzettend spannend en meeslepend vanaf het eerste moment al en dit bouwt gedurende het verhaal vordert alleen maar op. Meteen vanaf het begin van het verhaal gebeuren er onverklaarbare dingen die allemaal wijzen op een groter en duisterder geheel, wat ervoor zorgt dat je het hele verhaal het liefst in één keer tackelt. Je hebt eigenlijk geen idee wat er precies aan de hand is, tot aan het eerste ongeval en vanaf daar heb je wel veel aanknopingspunten, maar geen specifieke informatie over de dader of de gebeurtenissen. Ik vind het heel erg leuk dat je op deze manier wordt uitgedaagd om mee te speuren als een soort rechercheur. Wat dat extra leuk maakte (vind ik zelf) is het feit dat het verhaal een totaal onbetrouwbare verteller heeft (ontoerekeningsvatbaar en mentaal instabiel) en je dus eigenlijk geen flauw idee hebt of alles uberhaupt wel gebeurt of dat het misschien toch iets anders in elkaar steekt dan de verteller beschrijft. Het psychologische aspect van dit verhaal was echt heel erg goed.
De personages waren erg leuk, maar hadden wat mij betreft beter uitgewerkt mogen worden. Ze waren allemaal vrij oppervlakkig - behalve de hoofdpersoon - waar het voor het verhaal misschien wel leuker was geweest als ze wat beter uitgewerkt waren.
Als je houdt van een lekker spannende en mysterieuze thriller, raad ik je deze zeker aan!

Meer recensies van Nienke Hutten