Niet voor mij

Nienke Hutten 16 april 2024
Ik ben echt een ontzettende liefhebber van Griekse mythologie en (hedendaagse) hervertellingen daarvan, maar deze sloeg wat mij betreft de plank helaas mis.

Laat ik beginnen met wat ik wel leuk vond aan het verhaal:
Het begin van het verhaal gaf me heel erge ‘James Bond’/geheim agent vibes en ik vond dat echt TOP in combinatie met de mythologische aspecten. Een geheim agent die op missie wordt gestuurd om misstanden uit Olympos recht te zetten? Hell yes!
Ook de queer aspecten van het verhaal vond ik echt een goede toevoeging. In de Oudheid waren gender en seksualiteit nog veel vrijer dan nu en het feit dat dat in dit boek verwerkt is, is voor mij een mooie afspiegeling. Daarnaast ben ik sowieso fan van queer verhalen, dus daar kan je moeilijk iets mee fout doen.

Maar daar houden de positieve aspecten van dit verhaal voor mij op.
Het is natuurlijk een novella, maar de auteur heeft zo veel informatie in dit plot willen verwerken dat alles heel kort door de bocht en overhaast voelde. Ik kon daardoor niet lekker in het verhaal komen, want de wisselingen in scenes en thema’s gingen te snel.
Daarnaast wist ik van tevoren dat dit boek smut zou bevatten, maar dit vond ik totaal overbodig en ook te kort door de bocht uitgewerkt. Twee mensen zien elkaar en willen na ongeveer twee minuten het bed al met elkaar delen? Serieus? En na een achtervolging en poging tot moord zijn ze verliefd? Nee sorry, dat is echt te ongeloofwaardig.

Alles in acht nemend kon ik dit boek dus niet meer dan 2 sterren geven.

Meer recensies van Nienke Hutten