Stroomstoring

Nienke Hutten 23 januari 2024
Thema's: stroomstoring, vrienden, complotten, isolatie, liefde
Ik heb zowel in de boekhandel als in de bibliotheek al eens vaker met dit boek in mijn handen gestaan en besloot dat het nu dan toch eens tijd was om hem te gaan lenen. Dit boek is een samenwerking tussen Saar Pannekeet - een jongere die heeft meegedaan aan een schrijfwedstrijd van Clavis - en Chinouk Thijssen - YA auteur bij Clavis.
Ik heb dit boek in één ruk uitgelezen en was continu geboeid door het verhaal. Het begint meteen lekker spannend en mysterieus en deze sfeer blijft het hele boek hangen. Het verhaal deed me erg denken aan de isolatieperiode gedurende de corona pandemie, maar dan met een stuk meer mysterie en complotten en ergens was dat heel confronterend, maar ik vond het ook erg interessant om te lezen met een soort buitenstaander blik. Het is heel absurd wat er toen - en dus in dit boek ook - gebeurd is.
De personages vond ik helaas niet zo interessant. Aangezien het boek ongeveer 80 pagina's heeft, is er weinig ruimte voor ontwikkeling en dit was erg duidelijk te merken. De vier jongeren hadden geen eigen persoonlijkheid en dat vond ik erg jammer.
Ook vond ik het jammer dat de telefoon, die prominent op de omslag staat en ook in het verhaal als belangrijk wordt bestempeld, weinig doel lijkt te hebben in het verhaal. Hij wordt een paar keer benoemd en gebruikt, maar voor mij niet met toegevoegde waarde aan het verhaal.
Verder vond ik het vooral jammer dat het verhaal zo kort is! Ik had zo graag nog veel meer willen lezen in dit boek, omdat het gewoon zo spannend en meeslepend is. Wat mij betreft mag er zeker een deel 2 komen en die mag dan ook minstens drie keer zo lang zijn!
Ik raad het boek daarom zeker aan! Het is echt een heel leuk en spannend verhaal.

Meer recensies van Nienke Hutten