Een knaller van een boek!

Nienke Hutten 24 november 2021
Beoordeling:
4,5 uit 5 sterren

Samenvatting:
Unsinkable is een verhaal gebaseerd op een van de grootste complottheorieën over het zinken van de Titanic. Het verhaal draait om Katharina Thompson, een Engelse vrouw, die samen met haar vriend, die journalist is, met de Titanic naar Amerika wil gaan. Katharina neemt een baan als kamermeisje op het schip en haar vriend zal later aan boord komen, gewoon als passagier. Haar broer is ook betrokken bij het schip, als bouwer, en hij komt tot een heftige ontdekking. Als hij dit aan Katharina vertelt, raakt ze in paniek, maar besluit uiteindelijk toch aan boord te gaan en koste wat het kost het probleem te verhelpen. Wie zullen de ramp overleven en hoe loopt het verhaal af?

Schrijfstijl & vorm:
Lotte schrijft op een manier die je absoluut het verhaal in sleurt. Ze geeft veel informatie en details, maar niet als saaie opsomming. De vele informatie zorgt voor een goede setting van het verhaal, waardoor je de wereld bijna voor je kan zien. Alle informatie wordt vroeger of later met elkaar verbonden en alles voelt ook nuttig.

Plot:
Zoals ik eerder al schreef: de gebeurtenissen worden tot in detail uitgewerkt. Ik heb tijdens het lezen meermaals het gevoel gehad alsof ik een extra persoon in de conversatie was, omdat ik me de situatie zo goed in kon beelden. Ondanks het feit dat het verhaal zich afspeelt in een tijd waarin ik niet leefde, kon ik toch het schip, de outfits en de stedelijke omgevingen voor me zien. Ook kon ik me goed verplaatsen in de karakters en hun gevoelens.

Conclusie:
Echt een geweldig goed boek! Lotte schrijft heel erg fijn en vlot en de informatie voelt nooit onnodig of overbodig. Er is een goede setting van de omgeving en de karakters zijn erg goed uitgewerkt. Ik heb nu al zin om Unwritable te gaan lezen!

Meer recensies van Nienke Hutten