Eiland in zicht

Nikkileest 28 maart 2024
Eiland in zicht is het tweede, los te lezen, deel van de serie van Trish Doller. In dit deel volgen we Rachel, de zus van Anna (uit het eerste deel). Rachel is een alleenstaande moeder en werkt in een hotel. Ze woont bij haar moeder met haar dochter. Naast haar dochter is het werken in het hotel nog het enige lichtpuntje in haar leven. Wanneer ze daar ontslagen wordt, solliciteert ze in een opwelling bij een hotel op Kelleys Island. Ze wordt aangenomen en Rachel laat alles achter en vertrekt samen met haar dochter. Haar nieuwe baas heeft wat dingen achter gehouden, maar geeft Rachel de kans om samen met hem het hotel vanaf de grond toe op te bouwen.. een kans die ze niet kan laten liggen.

Het boek las vrijwel direct vlot weg en ik vond het concept van het verhaal erg leuk waardoor je eigenlijk ook wel direct wil door lezen. Ik vond dat de omgeving en de inrichting van het hotel beeldend omschreven werden waardoor ik echt een beeld kreeg van hoe het er ongeveer uit zou zien, dat gaf het lezen van het boek wat extra’s.

Wat mij betreft had de liefde die de personages voor elkaar voelen wat meer uitgewerkt mogen zijn. Ze vinden elkaar uiteindelijk erg leuk, maar waarom dat zo is blijft een beetje uit. Ik miste de uitwerking ook een beetje bij het einde, er gebeurt heel veel in het verhaal, maar door het missen van de uitwerking, lijkt het net of er niet zoveel gebeurd, dit vond ik wel een gemiste kans.

Ondanks dat ik dus met momenten de uitwerking miste, vond ik de personages en de omgeving leuk en ben ik toch wel benieuwd naar het derde deel in deze serie.

Meer recensies van Nikkileest