Het wonderbaarlijke verhaal van de kleine prins

Nikkileest 07 april 2024
De kleine prins woont op een kleine planeet. Op een dag gaat hij op reis en hij bezoekt zeven andere planeten. Op iedere planeet ontmoet hij speciale mensen. Zoals een koning zonder mensen om over te regeren en een zakenman die alle sterren probeert te tellen. De zevende planeet is de aarde. Daar ontmoet hij een piloot die een noodlanding heeft gemaakt in de woestijn. De kleine prins verteld over zijn reizen en over de wijze lessen die hij heeft geleerd. Na acht dagen is het water op…zullen ze de bron met water vinden?

Ik vond dit een ontzettend mooi verhaal. Ik heb wel veel gehoord over de kleine prins maar dit is de eerste keer dat ik hier een vertelling over lees. De illustraties zijn gemaakt door Mark Janssen en ze zijn, zoals we gewend zijn van Mark Janssen, geweldig. Ze zijn ontzettend kleurrijk. Ze zijn duidelijk, maar laten ook ruimte om je fantasie aan het werk te zetten.

Er zitten veel mooie boodschappen verstopt in het verhaal. Sommige boodschappen kwamen bij mij wel binnen.

‘Mensen zijn meestal niet blij met waar ze zijn.’

Ik denk dat als je dit boek voorleest je dit het beste in stukken kunt doen en erna tijd om inlassen om de passages te bespreken. Ik denk dat er mooie gesprekken uit kunnen voortvloeien. Je kunt er ook voor kiezen om het voor te lezen en de onderliggende boodschappen voor jezelf te houden en een kind zelf op ontdekking te laten gaan. Het boek is in ieder geval ook te beluisteren en dat kan een fijne toevoeging zijn voor jonge lezers. Ik ga het zeker eens voorlezen als mijn kinderen er oud genoeg voor zijn.

Meer recensies van Nikkileest