Klavers, Edelweiss en Sachertorte

Nikkileest 14 februari 2022
In dit boek leren we Viola kennen, juf en familiemens. Ze wordt verliefd op Jochem, meester en familiemens. Wanneer ze beide heftige onthullingen te horen krijgen over hun families, wordt hun relatie op de proef gesteld, erna gaat Viola op zoek naar haar roots. Ze reist naar Oostenrijk en Ierland, maar moet familie per se bloedverwant zijn?

Het proloog is meteen mysterieus en spannend. Een proloog die ik niet zag aankomen en waarover in de eerste hoofdstukken ook niet meer met woorden naar wordt teruggegaan. Wel waren mijn hersenen overuren aan het draaien. Los van het leuke en toch wel romantische verhaal in het eerste hoofdstuk, zorgde de proloog er zeker voor dat ik direct getriggerd was om door te lezen. In dit boek leren we Viola kennen, juf en familiemens. Ze wordt verliefd op Jochem, meester en familiemens

Met quotes als: ‘Het was zo’n stel broers waar Nora Roberts hele trilogieën over schreef’ zorgt de auteur ervoor dat ik met een grote glimlach dit boek heb gelezen! De schrijfstijl van deze auteur is vrolijk en vlot, ze schrijft daarnaast ook enorm gedetailleerd, ze zorgt ervoor dat niets aan het toeval wordt overgehouden, alles wordt aan het licht gebracht en uitgelegd en je slaat dit boek dan ook echt dicht met een fijn gevoel. Het is een heel zoet verhaal met hier en daar een rauw rand(je). De personages worden goed geïntroduceerd en ze zijn allemaal anders en dat maakt het erg leuk, er zitten wat plottwisten in, waarvan ik sommige wel aanzag komen, maar ook dat maakt dit verhaal zo lekker zoet om te lezen.

Een boek waar meerdere verhaallijnen samen komen en er zo grappige en leuke momenten ontstaan maar ook verdrietige en zware momenten. Een boek vol met details over verschillende omgevingen en verschillende personen waardoor je mee op reis wordt genomen in een liefdesverhaal, niet alleen tussen geliefdes maar ook een liefdesverhaal tussen familieleden.

Meer recensies van Nikkileest