mijn bizarre tante D

Nikkileest 07 mei 2024
Zoé moet een week logeren bij haar tante Daisy, oftewel haar bizarre tante D. Ze kent haar tante amper, maar ze weet wel zeker dat ze bizar is. Zoé ziet er dan ook enorm tegenop. Wanneer ze een geheime kamer ontdekt wordt het verblijf bij haar tante toch ineens een stuk spannender. Haar tante lijkt iets te maken hebben met de graancirkels die plots opduiken. Wanneer ze vervolgens de mysterieuze jongen Arjun ontmoet en haar tante vermist raakt, komt alles in een stroomversnelling en moet Zoé een avontuur aangaan die ze niet voor ogen had.

Zoé is een typische tiener, verslaafd aan haar telefoon, geen zin in een verplichte vakantie bij haar tante én vooral van plan om zo kort mogelijk bij haar tante te blijven. Door alle avonturen die Zoé meemaakt en door het contact met Daisy en Arjun maakt ze een fijne groei door. Ik denk dat veel jongeren zich kunnen herkennen in Zoé en dat is naar mijn idee altijd fijn om te hebben in een boek. De gesproken taal in dit boek is voor mijn gevoel soms nog iets te volwassen. Er worden lange - nette woorden gebruikt, die voor mijn gevoel niet helemaal passen bij de tiener die ze uitspreekt of bij de tiener die dit boek leest.

De invalshoek is uniek gekozen en is fantasievol maar op momenten ook trouw aan waargebeurde gebeurtenissen. Dat maakt het boek spannend en interessant om te lezen. Ik vond het wel gaaf om iets de lezen over de graancirkels, mijn gedachtes over de herkomst van de graancirkels houd ik maar in het midden ;-), maar het is een leuk verhaal vol mysterie en plezier!

Meer recensies van Nikkileest