Het Graham effect

Nikkileest 07 april 2024
Yess eindelijk weer een verhaal over een Graham! In dit boek leren we de dochter van Garrett Graham kennen. Gigi Graham. Gigi is studente én ijshockeyspeler. Ze wil graag uit de voetsporen van haar vader treden en toegelaten worden tot het nationale team. Omdat te kunnen bereiken dient ze beter te worden achter het net. Ze heeft daar de hulp voor nodig van Luke Ryder. Ryder is ingestroomd bij Briar en is volgens Gigi onbeschoft en eigenwijs maar ook ontzettend aantrekkelijk. Ondanks dat, is hij voor Gigi de vijand. Ryder is de co-captain van het team en heeft een vreselijke eerste indruk achter gelaten bij Garrett. Om weer in beter daglicht te komen bij Garrett, Ryder wil namelijk de zomerstage verdienen bij Garrett, heeft hij de hulp van Gigi nodig. Ze besluiten elkaar te helpen. Enemies to lovers, halloooo!

Wat was het fijn om weer op Briar te zijn. Het was leuk om oude personages voorbij te zien komen, maar ondanks dat, vond ik wel dat dit echt een eigen verhaal was. Gigi vind dat zij niet mag zeuren omdat ze bevoorrecht is opgegroeid, traint hard en is erg grappig. Ryder is een gesloten boek, traint net zo hard en heeft veel meegemaakt. Ze zien elkaar als de vijand, maar al vrij vlot vliegen de vonken over het ijs. Wat mij betreft had het enemies stukje wel wat langer mogen duren. Terwijl ze samen, stiekem trainen, laat Ryder steeds meer van zich zelf zien en beseft Gigi steeds meer dat ook zij, ondanks haar bevoorrechte opvoeding, van zich af mag bijten als haar onrecht wordt aangedaan. Voor mijn gevoel was het ijshockey gedeelte wat minder aanwezig dan in haar vorige boeken wat ik eigenlijk wel jammer vond. Maar er is wel veel ruimte voor de groeiende chemie tussen de twee en dat maakte het ook een ontzettend leuk verhaal. De auteur maakt gebruiken van wisselde perspectieven en daardoor leer je de twee steeds beter kennen en mede daardoor heeft Elle Kennedy weer een ontzettend leuk Briar verhaal geschreven.

Ben je toe aan een sexy, maar sportief, grappig en lief verhaal over een stel dat beide op het ijs staat, dan is dit Zeker (jawel met hoofdletter) een boek voor jou!

Meer recensies van Nikkileest