Poes!

Nikkileest 07 april 2024
In dit schattige prentenboek gaat een mamma wandelen met haar kleintje. Onderweg komen ze allerlei dieren tegen, maar de kleine blijft steevast poes zeggen. Mamma en de kleine hebben dus duidelijk oog voor andere dingen…

Dit prentenboek is enorm leuk. De kleuren zijn warm en de dieren, de mamma, het kindje en de natuur zijn ontzettend lief geïllustreerd. Mijn oudste (van bijna 4) had al snel door hoe het kwam dat mamma andere dieren zag dan het kindje. Mijn jongste (van anderhalf) riep steevast ‘poe’ net zoals het kindje in het boek.

Het is een erg leuk zoekboek, al lijkt het dat op het eerste oog niet. Maar op iedere prent kun je met je kleine op zoek naar de poes en naar het dier dat de mamma ziet. Dit lokt veel taal uit en dat is natuurlijk altijd een goed idee. Daarnaast is het natuurlijk leuk om samen allerlei dieren te ontdekken. Je zou natuurlijk ook zelf kunnen gaan wandelen en kijken welke dieren je zelf allemaal tegenkomt buiten. Allerlei mogelijkheden en dat aan de hand van 1 prentenboek. Dan is het wat mij betreft helemaal geslaagd.

Meer recensies van Nikkileest