De win-winsiuatie

Nikkileest 07 april 2024
Effie is een styliste en is enorm getalenteerd. Helaas werkt ze nog bij de Ikea en komt haar passie daar nou niet echt tot uiting. Haar vriend dumpt haar en ze staat dus ineens op straat. Ze komt Charlie tegen. Charlie heeft net een klushuis gekocht maar kan zelf voor geen meter klussen. Op een feestje wordt er een plan gesmeed. Effie mag tijdelijk bij Charlie in het huis wonen in ruil voor klusjes en styling. Het werkt voor allebei en samen hebben ze het best wel fijn. Maar wanneer ben je alleen huisgenoten én wanneer voel je meer?…

De humor in dit boek is echt ontzettend leuk. Ik zat meerdere malen te grinniken en soms zelfs hardop te lachen.
Effie is een ontzettend leuk personage. Ze is heel erg creatief, grappig en lief. Ze is daarnaast ook mijn spirit animal:

'Van liefdesverdriet schijn je kilo’s af te vallen, en voorkomen is beter dan genezen, dus ik eet net zo lang tot ik zeker weet dat ik voor minstens vier dagen calorieën heb binnengekregen.'

Charlie is een lieverd die wel eens wat meer voor zichzelf mag opkomen. Op het einde mochten ze dan ook wat wat mij betreft ietsje sneller hun mond open trekken en eerlijk zijn tegen elkaar. Je leert Effie en Charlie goed kennen en ook de bijpersonages leer je precies genoeg kennen. Ik vond de vriendinnen van Effie beiden op hun eigen manier leuk en lieve meiden. EP vond ik trouwens echt een sukkel, heerlijk om samen met de personages tegen dezelfde te zijn hihi.

Het concept van het verhaal vind ik erg leuk bedacht. Het levert grappige maar ook romantische momenten op! De schrijfstijl van de auteur is erg beeldend en vlot, je vliegt door het verhaal heen. Na ieder hoofdstuk denk je, nou nog eentje dan en voor je het weet heb je het boek uit!

'Ik hoor mezelf hardop huilen en ik zal eerlijk zijn: ik vind mezelf ook echt heel zielig. Was janken een sport geweest, dan ging ik zeker op voor Olympisch goud.'

Ik vond dit een enorm leuk debuut en ik kijk zeker weten uit naar meer van deze auteur.

Meer recensies van Nikkileest