De dans van de Maanroos

Nikkileest 31 maart 2024
Lucille belandt plots in een andere wereld wanneer zij op de vlucht was na een diefstal. In de andere wereld ontmoet zij Zayne. Hij overtuigd Lucille om als kandidaat, in een speciale jurk, naar het bal van de prins te gaan. Lucille weet niet dat één dans op dat bal, haar wereld compleet op de kop kan zetten.

Ik hou van de schrijfstijl van de auteur en het voelde direct alweer vertrouwd tijdens het lezen. De wereld die de auteur schetst is een toegankelijke fantasywereld. Door gebruik te maken van gedetailleerde beschrijvingen en een interessante omgeving, word je als lezer meegetrokken in de avonturen van Lucille. Lucille is een fijn personage. Ze staat haar mannetje, al vond ik tegen het einde dat ze zich een beetje liet meeslepen. Voor mijn gevoel paste dat niet helemaal bij haar. De mysterie die een beetje heerst rondom het paleis en het bal is een fijne toevoeging aan het verhaal. Zayne vond ik een mysterieus personage, hij voelde op een of andere manier heel vertrouwd, maar toch weer mysterieus, als dat een beetje logisch klinkt.

Ondanks dat het een novelle is, gebeurt er genoeg in dit verhaal. Er is ruimte voor spanning, humor en liefde en dat maakt het een fijne novelle om te lezen. Ik wil er wel bij zeggen dat de fantasie en de schrijfstijl van de auteur nog beter tot recht komen in haar 2 uitgebrachte boeken, De nieuwe Wendy & De verloren Wendy. Maar deze novelle is een goede idee voor kennismaking!

Meer recensies van Nikkileest