De verborgen boekwinkel

Nikkileest 28 maart 2024
In De verborgen boekwinkel volg je in het verleden Opaline. Opaline is gevlucht omdat ze niet uitgehuwelijkt wilde worden en ze eindigt uiteindelijk in Dublin waar zij een boekwinkel begint. 100 jaar later, in het heden, vlucht Martha voor haar ex en komt in een pand in Dublin te wonen. Ze ontmoet Henry, Henry is ervan overtuigd dat er in (of naast) het pand een boekhandel moet zijn. Dit leidt tot een zoektocht van de twee naar niet alleen het pand maar ook een verloren manuscript.

‘Als je niet bang bent, dan leef je niet.’

Laten we beginnen met de omslag, een echt plaatje met mooie gouden details. Een pareltje om in de kast te hebben staan. Doordat de auteur werkt met twee verhaallijnen en het volgen van meerdere personages wordt er voor gezorgd dat het boek vlot wegleest en je al snel verder wil lezen omdat een hoofdstuk nog wel eens eindigt in een kleine cliffhanger. Wat alle hoofdstukken gemeen hebben is dat de liefde voor boeken en verhalen van de bladzijdes afspat. Dat is natuurlijk altijd fijn om over te lezen.

Ik vond de personages mysterieus en sommige erg interessant. Je leert ze naar mate het boek vordert steeds wat beter kennen maar de mysterie blijft wel hangen. Het magische aspect van dit boek was voor mij teveel. Het lukte mij niet om bepaalde dingen maar ‘gewoon’ als voor juist aan te nemen waardoor ik me met vlagen stoorde aan de verhaallijnen. Dit is jammer want ik vond het verhaal met vlagen ook echt spannend en wilde graag weten hoe het afliep. Voor mij had het verhaal veel van de magische momenten niet nodig.

Het verhaal omschrijft niet alleen een zoektocht naar de boekhandel en het manuscript maar ook een zoektocht naar geluk, liefde en jezelf kunnen zijn.

Meer recensies van Nikkileest