Papa pak je de maan voor mij

Nikkileest 19 juni 2021
Papa, pak je de maan voor mij, vind ik een ontzettend zoet boekje! Maud wil graag met de maan spelen, dus ze vraagt haar vader of hij deze voor haar wil pakken. Nou deze papa is de beroerdste niet en gaat de maan halen met een hele lange ladder, alleen de maan je veel te groot om mee te nemen. Hoe lost papa dit op?

Dit boekje vol mooie prenten én uitklapbare pagina’s, stroomt over van vaderliefde, deze papa heeft alles voor zijn dochter over! Daarom vind ik het zo zoet! Daarnaast wordt er op een speelse wijze aandacht besteed aan ruimtelijke begrippen zoals hoog en laag. De uitklapbare pagina’s geven een extra dimensie aan het verhaal, helemaal als je mini het leuk vindt om ze zelf open te klappen! Daarbij wordt de cyclus van de maan, hij is immers eerst veel te groot om mee te nemen, ook behandeld, voorgelezen worden zonder dat je doorhebt dat je wat leert, daar houd ik van! En zo blijft een boek uit 1986, ook in 2021, gewoon hartstikke leuk om voor te lezen!

Meer recensies van Nikkileest