Topper van de maand!

Nikkileest 17 augustus 2019
Ik wist niet dat het boek uit de serie ‘Jane the virgin’ echt uitgebracht is, dus je kunt je mijn blijdschap wel voorstellen toen ik het kreeg met mijn verjaardag.

Ik ben dol op de serie, dus van dit boek had ik direct hoge verwachtingen. Naar mijn mening maken de makers van dit boek deze verwachtingen meer dan waar.

De makers/schrijvers nemen je mee in het verhaal dat Jane Gloriana Villanueva schrijft in de serie. Het verhaal is het levensverhaal van Jane, maar dan zo’n 100 jaar terug. In het verhaal heet ze dan ook niet Jane, maar Josephine. Josephine werkt in een hotel en krijgt al vrij snel in het verhaal een relatie met detective Martin Cadden (oftwel, Michael). Ze komt er vervolgens achter dat de baas van hotel, de Regal Sol, degene is met wie ze jaren geleden voor het eerst gezoend heeft! Gezien ze 100 jaar geleden geen ivf-behandelingen (#spoiler als je de serie niet kent) deden, heeft ze haar zwangerschap van Rake (Rafael) op een andere manier in het verhaal geschreven. Andere bekende figuren in het verhaal, is haar beste vriendin, haar moeder, oma en haar vader. Zelfs de verteller van de serie heeft een kleine rol in het verhaal. Door de herkenning, kreeg ik direct weer de neiging Jane the virgin te gaan bingewatchen! Toch ben ik gegaan voor het boek uitlezen in plaats van een netflix avondje.

Josephine moet kiezen aan wie ze haar hart wilt geven, aan de veilige detective Martin? Of de spannende hoteleigenaar Rake, degene wie haar heeft geleerd moedig te zijn? Gaat ze voor de lieve Martin, of de vader van haar baby? Zal Josephine ooit een gepubliceerde schrijfster worden, of blijft het bij haar baan in het hotel? Zal Sin Sombra verslagen worden, of blijft deze ‘crime-lord’ levens verstoren? Je leest het allemaal in dit leuke boek, dat ik 5 sterren heb gegeven!

Meer recensies van Nikkileest