Wéér een absolute mustread.

Patrice van Trigt 25 januari 2024
Het is niet voor het eerst dat ik m'n nachtrust heb gemist dankzij Wendy Brokers. Ook nu was het onmogelijk dit boek te parkeren tot de volgende dag. Hoofdpersonage Lars zit in m'n hart; zijn perfectionisme in combinatie met het vooral allemaal alleen willen doen is voor mij enorm herkenbaar. Zijn trauma gelukkig niet, jeetje wat heftig. Maar ook Bibi is niet vrij van bagage en moet haar onzekerheden te lijf. De twee vinden elkaar maar het gaat allesbehalve vanzelf.

Wendy Brokers heeft op een integere en respectvolle wijze een aantal maatschappelijke problemen in dit verhaal verwekt. Zo is Bibi jong geconfronteerd met harde keuzes en lezen we over de risico's die zorgverleners lopen terwijl ze hun werk doen, doordat mensen zich te buiten gaan aan schaamteloos wangedrag. Indrukwekkend en beklijvend om te lezen want het verdriet dat dát teweeg brengt is ronduit traumatiserend. Het deed mij verdriet tijdens het lezen. Wendy heeft voor dit thema zorgverleners gesproken die hun ervaringen hebben gedeeld, zich kwetsbaar hebben opgesteld. Alle lof voor hen! Maar er is meer, veel meer. Er is liefde, hartzeer, romantiek, vriendschap en warmte. Het boek bevat alles om je volledig in te verliezen. En daarom 5 sterren. Ik heb genoten, van A tot Z, en kijk uit naar deel 2 (3 én 4!)

Meer recensies van Patrice van Trigt