Een echte aanrader voor iedereen die van mysterieuze, spannende verhalen houdt!

Patty van Delft 09 oktober 2020 Auteur
Gebroken Adem is een stand-alone die het verhaal vertelt van Patrick en Morgayne, een mystiek liefdesverhaal met een duister randje. Het speelt zich af in het mooie Ierland, bij uitstek het land van mythen en sagen en één van die verhalen heeft de auteur in dit boek op een bijzondere manier vormgegeven.

Het boek is een mooie hardcover, uitgevoerd in diverse blauw en groen tinten die aan de zee doen denken. Bovendien begint ieder hoofdstuk met een zwart/wit foto die het binnenwerk iets extra’s meegeeft.

De personages en de onderlinge dynamiek zijn goed uitgewerkt. Vooral de wisselwerking tussen Patrick en zijn zus Judith doen realistisch aan en is leuk om te lezen. Patrick is een personage waar je graag om gaat geven en je binnen een aantal bladzijden al mee meeleeft. Morgayne is een vrouw die omgeven is met mysterie en die duidelijk niet is wie/wat ze lijkt. Hierdoor krijgt de mythe een stukje realisme en spanning mee.

Wat er binnen de familie speelt vind ik minder interessant en had van mij, ondanks de twist, er niet in gehoeven. Liever had ik dan meer interactie en opbouw in de relatie tussen Patrick en Morgayne gezien, ook als dit het boek dikker had gemaakt. Nu mist er iets waardoor het verloop van hun verhaal voor mij minder ingrijpend is dan het had kunnen zijn.

Wat ik erg tof vond om te lezen waren de dialogen tussen de personages en hun ongeloof dat langzaam verandert in geloof. De omgevingen zijn prachtig weergegeven waardoor je niets liever wilt dan ook een reisje naar Ierland boeken om het met je eigen ogen te zien en de sfeer te proeven.

Het boek leest vlot door de boeiende vertelstijl en je vliegt dan ook door de pagina’s heen. Je gaat met de personages op zoek naar de waarheid, ook al is die misschien niet zoals je zou willen zien. Juist dat geeft dit boek iets anders. Een echte aanrader voor iedereen die van mysterieuze, spannende verhalen houdt!

Meer recensies van Patty van Delft