Een heerlijk guilty pleasure boek

Patty van Delft 17 september 2020 Auteur
Verleiding is het eerste deel in De Royals serie. We volgen Ella, een meisje van 17 die na de dood van haar moeder als stripper aan geld probeert te komen om haar opleiding te kunnen betalen. Maar dan blijkt ze een zeer rijke voogd te hebben, de beste vriend van haar onbekende vader, en die neemt haar mee naar zijn villa waar ze kennis maakt met zijn vijf arrogante zoons.

De cover is eenvoudig, maar had op mij toch een bepaalde aantrekkingskracht.

Hoewel het boek onder Young Adult valt, vind ik dat de seksuele lading toch meer bij de New Adult categorie passen. De scènes zijn misschien niet zo stomend als bij een echt NA boek, toch ligt het wel op het randje.

Ella is een fijn hoofdpersonage die door haar verleden wel wat beschadigingen heeft opgelopen. Ze is slecht van vertrouwen, kan goed voor zichzelf opkomen en is intelligent. Toch valt ze als een blok voor Reed, één van de Royal broers. Al snel blijkt dat de familie Royal een aantal geheimen heeft, al moet je even geduld hebben voordat deze ontsluierd worden.

Het boek leest waanzinnig snel en lekker weg, complimenten aan de auteurs hiervoor! Het is een tijd geleden dat ik zo door een boek heen ben gevlogen. De personages zijn interessant, de geheimen wil je graag ontrafelen en dan eindigt het boek ook nog met een gigantische cliffhanger!
Persoonlijk vind ik dat altijd erg vervelend, maar het is slim gedaan want nu wilde ik ook direct de twee vervolgboeken lezen. En, omdat ik één van de bijpersonages zo leuk vind en ik weet dat er nog boeken zijn die over hem gaan, eigenlijk de hele serie.

Voor lezers die van een verhaal houden die bol staat van de romantiek, doorweven met mysterieuze geheimen, interessante personages en een makkelijk te volgen verhaallijn is dit boek bijzonder geschikt.

Verleiding is een heerlijk guilty pleasure boek waar je door de vlotte schrijfstijl gemakkelijk een aantal uurtjes in kan verdwijnen.
3,5 hartjes op www.pattyvandelft.com

Meer recensies van Patty van Delft