Tof NA/YA verhaal!

Patty van Delft 28 september 2019 Auteur
Eva gaat op zichzelf wonen en krijgt een baantje bij de bioscoop. Haar wel erg leuke buurman Leroy blijkt ook nog eens haar collega te zijn en ze valt als een blok voor hem. Een spel van aantrekken en afstoten begint. Tot zo ver is In het Donker echt een YA/NA liefdesverhaal. Maar er blijkt al snel meer achter de hoofdpersonages te zitten dan je op het eerste gezicht denkt.

Bij Eva wordt vanaf het begin duidelijk dat zij iets heeft meegemaakt dat haar dagelijkse leven beïnvloed. Ze is angstig als ze ’s avonds alleen naar huis moet lopen. Je kunt al snel raden wat voor soort gebeurtenis hieraan vooraf is gegaan, maar de schrijfster heeft dit wat mij betreft goed uitgewerkt. Geen slappe hap, maar een rauwe werkelijkheid die pas later in het verhaal onthuld wordt. De ontwikkelingen die Eva in het verhaal doormaakt zijn goed beschreven en maken haar een sterke vrouw die af en toe een terugval heeft.

Ook bij Leroy speelt er iets in zijn verleden, maar dat blijft voor de lezer veel langer geheim. Hij is aantrekkelijk en lief, maar kan ook zomaar opeens boos worden wat ervoor zorgt dat Eva terug in haar schulp kruipt. Toch blijft hij haar aantrekken en kan ze niet bij hem vandaan blijven. Als Leroy eindelijk uit de doeken doet waarom hij is zoals hij is vallen er veel puzzelstukjes op hun plaats.

Het boek leest vlot en de schrijfster heeft een fijne schrijfstijl voor dit genre. Wat zich in het verleden van beide karakters heeft afgespeeld maakt je nieuwsgierig naar het plot. Sexy scènes zijn door het boek heen geweven op een manier dat het echt iets toevoegt.

Een sterk einde dat het verhaal mooi afrondt zodat dit deel prima op zichzelf te lezen is. Toch laat het boek je verlangen naar meer en ik ben erg benieuwd waar het verhaal in de rest van de trilogie naartoe gaat.

Meer recensies van Patty van Delft