Een sprookjesachtige fantasy met een heerlijke sfeer die zeker de moeite waard is!

Patty van Delft 11 september 2019 Auteur
Raaf, het eerste boek van de ‘Verhalen van de Lacune’ serie, is een vlot geschreven fantasy verhaal. Het is sfeervol, sprookjesachtig en zit boordevol leuke figuren in een mooie setting.

De schrijfster heeft een over het algemeen fijne schrijfstijl die soms wat bloemrijk is waardoor de vaart een beetje uit het verhaal gehaald wordt. Ook springt het verhaal in het begin van de hak op de tak voor mijn gevoel en kwam ik er daardoor moeilijk in. Hierdoor heb ik vrij lang gedaan over het relatief dunne boekje.

Wel is het verhaal erg origineel wat dan toch de aandacht weer weet te vangen. De verrassende wendingen die door het verhaal heen zijn geweven maken dat je uiteindelijk graag weer doorleest.

Het leukste van dit boek vind ik de weerkat Balderus, de reisgenoot van Raaf die in raadselen en rijmen spreekt. Ook de wereld is mooi vormgegeven en spreekt tot de verbeelding. Het plot zorgt ervoor dat je graag het vervolg wilt lezen.

Meer recensies van Patty van Delft