Absoluut een heerlijk boekje voor tijdens de vakantie!

Patty van Delft 19 juni 2019 Auteur
Kennedy Clarke heeft regels opgesteld voor ze gaat studeren. ‘Geen knappe jongens, geen drama en nieuw jaar. Nieuwe plek. Nieuwe ik.’ Ze wil zich focussen op haar studie maar wordt al snel afgeleid door de knappe Shay Coleman, aanvoerder van het football team en arrogante klasgenoot.
Vanaf het moment dat Kennedy hem ontmoet haat ze hem. Maar is dat wel zo?

De aantrekkingskracht tussen Shay en Kennedy is direct aanwezig en al snel zijn de twee in een ingewikkelde relatie verwikkeld. Kennedy is een pittige meid met haar op haar tanden die, naar mijn mening, soms iets te ver gaat in haar woede-aanvallen. Dit maakt haar echter wel een leuk en vooral ook levendig karakter, ik hou wel van een beetje pit! Shay is het type dat menig hart sneller doet kloppen met zijn sexy uitstraling, krachtige aanpak en ruwe bolster/ blanke pit mentaliteit.

Het boek is vlot geschreven en leest heerlijk weg. TIJAN heeft een erg fijne schrijfstijl. Zoals je van een New Adult mag verwachten komen de nodige steamy scènes aan bod die de schrijfster op een prettige manier en niet al te overdreven neer heeft gezet. De oer-Amerikaanse Shay is heerlijk om bij weg te dromen.

Behalve het aantrekken en afstoten tussen Kennedy en Shay komen er ook een aantal beladen en zeer vervelende zaken aan bod. Hoewel ik begrijp dat de schrijfster hiermee wat extra lagen in het verhaal heeft willen aanbrengen komt het wat mij betreft niet helemaal goed uit de verf. Het is overdreven, vlak en vooral te veel. Bij dit soort onderwerpen heb ik altijd; doe het goed of doe het niet.
Ook duurt het lang voordat je als lezer begrijpt waar de “haat” van Kennedy nou precies vandaan komt en uiteindelijk wordt die grote onthulling een beetje terloops genoemd.
Verder miste ik een beetje verdieping van de personages buiten Kennedy. Uiteindelijk wordt er wel het één en ander verteld over Shay, maar dat wordt zo afgeraffeld dat het er net zo goed niet in had kunnen zitten.

Afgezien daarvan leest ‘Shay – ik haat dat ik van je hou’ verder ontzettend prettig, je vliegt door het verhaal heen. Absoluut een heerlijk boekje voor tijdens de vakantie!

Meer recensies van Patty van Delft