Ontroerend en bitterzoet

Patty van Delft 01 april 2021 Auteur
Het leven van de 17-jarige Ruby verandert ingrijpend wanneer haar moeder zelfmoord pleegt.
Haar vader raakt aan de drank en ze voelt zich verplicht om voor haar jongere broertje Jay te zorgen.
Ruby zou verdrietig moeten zijn, maar ze is voornamelijk boos. Haar emoties zitten aardig in de knoop. Alleen Byron, een mysterieuze, muzikale jongen op doorreis, zorgt voor een lichtpuntje.
Ruby krijgt steeds meer gevoelens voor hem, maar er is duidelijk iets dat hij voor haar verzwijgt…

Duw me weg, houd me vast was het eerste boek dat ik in lange tijd in één ruk heb uitgelezen.
Het verhaal, dat erg aangrijpend begint, pakte me vanaf de eerste bladzijde. Vanessa heeft een fijne schrijfstijl waardoor je je moeiteloos kunt laten meevoeren. Ruby en Byron zijn interessante personages en spreken tot de verbeelding, ik kan ze zo voor me zien en leefde graag met hen mee.

De bijpersonages, waaronder Ruby’s beste vriend Martin, missen wat diepgang wat gemakkelijk opgelost had kunnen worden met wat meer bladzijden, iets wat ik helemaal niet erg had gevonden. Voor mij mocht Duw me weg, houd me vast nog wel een aantal hoofdstukken langer duren!

Het verhaal zelf is namelijk ontroerend, bitterzoet, romantisch en met een vleugje mysterie.
Buiten dat het een aantal heftige onderwerpen aansnijdt, is het vooral erg liefdevol. Ik heb het met veel plezier gelezen en vind het absoluut een aanrader.

Duw me weg, houd me vast is een boek dat je grijpt en die je absoluut vasthoudt!

Meer recensies van Patty van Delft