Prachtige Fantasy!

Patty van Delft 11 september 2019 Auteur
Schaduwkoningin is een verhaal dat zich afspeelt in de Valta, een prachtige wereld bestaande uit een reusachtig bos die de auteur tot in detail met de lezer deelt. De hoofdpersonages, Nîve en Nakisa, zijn twee riviernimfen, die moeten vluchten als de duistere macht hun dorp overneemt. Een avontuurlijk verhaal vol gevaar en achtervolging volgt.

Het duurt even voordat het verhaal echt op gang komt. Garvin besteed veel tijd aan het omschrijven van de wereld en alles wat daarbij hoort. Daardoor duurde het even voordat ik in het verhaal zat. De beschrijvingen zijn zeer gedetailleerd en de schrijfstijl mooi maar soms wat te bloemig naar mijn smaak. Ik heb ook vrij lang over dit boek gedaan. Al had het van mij iets minder gemogen en had ik zelf een aantal passages geschrapt, deze manier van schrijven zorgt er wel voor dat je de wereld en de personages goed leert kennen.

Als het verhaal eenmaal op gang komt en je bent gewend aan de schrijfstijl dan volgt een spannende reis door de schitterende wereld van Valta. Er zijn wendingen die je niet aan ziet komen en de sfeer van het boek heeft een duistere schoonheid. Ook de personages zijn boeiend en komen tot leven naarmate het verhaal vordert. Een soort onderhuidse spanning is kundig door het verhaal geweven. Met ingehouden adem heb ik het laatste gedeelte gelezen, wat een einde!

Dit beeldend beschreven boek is een aanrader voor iedereen die van een goed doordacht fantasyverhaal houdt die weliswaar langzaam wordt opgebouwd, maar zeer zeker boeiend genoeg is om van begin tot het eind van te genieten.

Meer recensies van Patty van Delft