een magisch mooi boek. topper !

✨✨✨ recensie ✨✨✨

In “De verborgen boekwinkel” krijgen we 3 verhaallijnen. Opaline, Marthe en Henry vertellen hun leven, hun verhaal.
Een jongen stapt een boekenwinkel binnen met 1 vraag : “wat betekent Opaline ?” En het verhaal begint.
We keren terug naar 1921 waar Opaline vlucht naar Dublin om aan een gedwongen huwelijk te ontkomen. Daar begint ze een boekenwinkel.
80 jaar later vlucht ook Marthe van haar geweldadige man. Zij komt terecht in een wonderlijk huis waar zij de huishoudster wordt van Madame Bowden. Daar leer ze Henry kennen die op zoek is naar de verborgen boekwinkel en naar een manuscript dat ooit zou geschreven zijn door Charlotte Bronte. Marthe besluit hem te helpen in zijn zoektocht. Het boek is een afwisselen tussen heden en verleden. We komen te weten wat Opaline allemaal meegemaakt heeft want ze heeft het niet gemakkelijk gehad. Een verhaal met heel veel wendingen en dat maakt het verhaal zo mooi. De verhaallijnen worden in elkaar verweven en komen op het einde mooi samen, Het boek heeft korte hoofdstukken en heel vlotte schrijfstijl wat het aangenaam lezen maakt. De rode draad door het boek is verdriet, vriendschap, liefde en ook een beetje magie. Liefde voor boeken.
Het is voor mij een boek dat je meer dan een keer wil lezen en telkens zal je andere dingen lezen, want je komt mee terecht in de magie van het boek.

En mijn recensie kan niet mooier eindigen dan met deze woorden : “Het mooie van boeken is dat ze je de moed geven om je een groter en beter leven voor te stellen dan je ooit had durven dromen”.

Meer recensies van Pederebooksandtravel