zoals verwacht ! spanning ten top

Leah, Jordan, Naomi, Oscar en Elsa gaan een nacht kamperen in het bos buiten hun klein stadje, ver weg van alle nieuwsgierigen. Volledig geëquipeerd trekken ze het woud in. Zoals elke tiener zou doen bouwen ze daar een feestje. Maar wanneer ze de volgende morgen ontwaken zijn maar met vier vrienden over. Naomi vindt haar beste vriendin Leah dood in de bosjes. Ze zijn er allemaal kapot van. Als inspecteur Gina Harte en haar team ter plaatse komen, kan Naomi amper beschrijven wat er die nacht gebeurd is. Ze zweren allemaal dat ze niets vreemds gezien of gehoord hebben. Maar is dat het echte verhaal of verbergen de tieners iets? Wat is er gebeurd met Naomi ? Een uur waar niemand iets over kan vertellen, raar toch. En wat met Oscar, de voorbeeldige tiener die de kampeertrip organiseerde. Wie is hij eigenlijk? Zijn ze bereid meer en meer te liegen ?
“Toen waren er vier” is het negende deel in de serie over de inspecteur Gina Harte. Je kan dit boek perfect als stand-alone lezen enkel het privéleven van Harte loopt hier door. Het verhaal start met een proloog waarbij je direct al heel wat vragen hebt. In het eerste hoofdstuk spring je naar het nu, we ontdekken het lichaam van Leah. Het onderzoek van Gina Harte en Kovach start. Het boek heeft verschillende verhaallijnen want het wordt verteld vanuit de verschillende personages. Hierdoor wordt er heel wat spanning gecreëerd en blijf je nieuwsgierig tot op het einde. Het verhaal bestaat uit korte, vlot geschreven hoofdstukken waardoor je doorheen het boek vliegt.

Niet alleen het verhaal van Gina Harte met het nauwkeurige politieonderzoek volgen we, maar ook het verhaal van Sandra Meegan, een aan een rolstoel gekleursterde vrouw. Je krijgt direct heel veel sympathie voor deze vrouw. Ze is volledig af afhankelijk van haar gewelddadige man Frank.
Als lezer ben je continu mee aan het zoeken wie de dader zou zijn. Ik kreeg gedurende het verhaal verschillende verdachten. Maar het einde is zeer verrassend. Een heel mooie afronding van het verhaal is de epiloog die refereert naar het begin van het verhaal. Zo is de cirkel rond. Laat de volgende avonturen van Gina Harte maar komen. Ik ben alvast fan.

Meer recensies van Pederebooksandtravel