prachtig pakkend verhaal

“Voor altijd de jouwe” een heel mooi romantisch verhaal in oorlogstijd over Irvel, Hank en Sam. Irvel voelt liefde voor beide mannen en krijgt uiteindelijk verkering met Sam. Maar is Sam wel de ware voor haar ?
Wanneer Pearl Harbor wordt aangevallen wordt Sam opgeroepen om te gaan strijden. Voor hij naar het front vertrek laat hij Irvel vrij daar hij zelf ook aanvoelt dat ze meer liefde voor zijn broer Hank voelt dan voor hem. Irvel en Hank proberen uit respect voor Sam vrienden te blijven zodat ze Sam’s goedkeuring kunnen vragen maar hun liefde voor elkaar is zo groot…. Hank gaat ook strijden in de oorlog en Irvel wordt gevraagd om als spion te fungeren. Ondertussen kan ze alleen maar hopen dat zowel Hank als Sam ongedeerd uit de strijd komen. Ze hoopt hen beiden snel weer te zien. Deze roman is geschreven vanuit het oogpunt van Irvel en Hank. Beiden op bejaarde leeftijd en waar bij Irvel het stadium van dementie is aangebroken. Ze willen hun leven op video zetten zodat ze er telkens terug naar kunnen kijken omdat ze willen dat hun mooi verhaal niet vergeten wordt. Ook aan hun kinderen en kleinkind willen ze hun geschiedenis kenbaar maken.
In het boek wordt een stuk harde geschiedenis naar boven gebracht. De periode van de oorlog. Zeer goed uitgewerkte personages met hun gevoelens, emoties, twijfels worden tot leven gebracht. Hun liefde voor elkaar en hun respect voor elkaar is een rode draad doorheen dit boek.
Het boek leest heel vlot, je blijft weldegelijk aan elke bladzijde gekluisterd. Het is op een mooie pakkende manier geschreven. Allerlei onderwerpen zoals liefde, hoop, verdriet, geloof, dementie, jodenhaat, angst, twijfel en vooral doorzettingsvermogen krijgen hun plaats in dit boek.
Ik vond dit een super mooi, emotionerend boek. Een boek dat je stil laat staan bij wat er tijdens de oorlog allemaal gebeurd is. Een geschiedenis dat we nooit mogen vergeten.

Meer recensies van Pederebooksandtravel