Stevige hardcover zoek-, prenten- en flapjesboek over Rupsje Nooitgenoeg en Kerstmis.

Pierre MG Peeters 23 december 2019
In tien pagina’s gaan we op zoek naar de bewoners van een huis die op Kerstavond thuis zijn.
Vergis u niet, het zijn geen fysieke personen waar we naar op zoek zijn, maar eerder dieren.
Op dubbele pagina’s staat links een korte tekst eindigend in een vraag. Op de rechterpagina staat dan een tekening met één, twee of meerdere flapjes. Als men deze wegklapt, krijgt men het antwoord op de gestelde vraag.
De prenten zijn kleurrijk, fris en ogen modern.
Het thema Kerstmis wordt in al zijn facetten belicht. Een tuin met sneeuwman en een boom met kleurrijke lampjes en dwarrelende sneeuw.
Vervolgens het mooi versierde huis, een brandende haard, brandende kerstkaasren, een tafel vol lekkers en uiteraard een mooi versierde kerstboom en een zak gevuld met pakjes.
Waar zou de Kerstman toch verstopt zitten?
Op alle dubbele pagina’s, is Rupsje Nooitgenoeg ergens heel klein afgebeeld: aan de (voor)lezer de kunst hem te vinden.
Het boek is een hardcoveruitgave met afgeronde hoeken. De goudkleurige cover met op de voorgrond een kerstboom, pakjes en Rupsje Nooitgenoeg springt echt in het oog.
Alle illustraties zijn duidelijk, waarheidsgetrouw, herkenbaar en in felle frisse aantrekkelijke kleuren getekend.
Het is een erg mooi sfeerboek over Kerstmis, waar de allerkleinsten lang van zullen genieten.
Ook de voorlezer kan zich uitleven en een knap verhaal over en rond Kerstmis vertellen.
Voor de mooie klare tekst op rijm, de fijne tekeningen en het concept waardeer ik dit boek graag met 4 sterren.

Meer recensies van Pierre MG Peeters