Vijf sterren voor het idee!

Pieter 28 december 2019
Harris heeft met het idee achter dit boek potentieel goud in handen. De verrassing van het boek zit al in de eerste drie hoofdstukken. Een plottwist zie je zelden zo vroeg in een boek.
Vanaf dat moment wilde ik weten hoe Harris dit verhaal zou gaan ontwikkelen en nog belangrijker, wat wordt zijn onderbouwing voor het concept? Dit kan natuurlijk niet fout gaan, zeker niet met de schrijver van de " De officier" en de Cicero trilogie...

Helaas, het idee en de eerste drie hoofdstukken zijn het enige goede aan dit boek. Het plot, wat zich zou kunnen ontvouwen tot een waar epos, blijkt flinterdun te zijn. Uiteindelijk lukt het Harris niet om het verhaal geloofwaardig te doen lijken. Daarbovenop blijkt de spanning ook nog eens ver te zoeken.
Als debuutroman zou het nog een verdienstelijk boek zijn geweest, een belofte voor de toekomst, maar een gevestigde auteur van " "historische romans met een twist" heeft een naam hoog te houden.

Conclusie: lees de eerste drie hoofdstukken en laat de rest van het boek links liggen, maar ja, niemand koopt een boek voor alleen de eerste drie hoofdstukken.

Meer recensies van Pieter