Goed idee, uitwerking minder boeiend

Pioen 02 augustus 2019
Het boek is fictie, het speelt zich af in 2020. In het boek zitten veel linken met de werkelijkheid van Nederland zoals we die kennen. Het verhaal is een leuk gevonden onderwerp: er zijn in de jaren 50 kinderen geboren die kleurloos zijn en niet zonder kleurstofampullen kunnen leven. Dit heeft veel invloed op de kinderen en hun opvoeders.

Van belang is: welke rol speelt de politiek en de farmaceutische industrie. En wat doet de wetenschap ondertussen, zit die te slapen?

Heb boek kwam wat traag op gang, de metaforen vond ik vaak vergezocht. De tweede helft van het boek boeide meer en las ik met plezier. Vooral de wending in het verhaal, nadat Hava voor concept M gekozen had, bood nieuwe perspectieven.

Aafke Romeijn is singer-songwriter en geeft over de wording van dit boek meer informatie op haar website.

Meer recensies van Pioen