Het leven van een onbestorven weduwe

Pioen 07 oktober 2023
Clairy Polak, bekend van radio en televisie, als journaliste die goed wist door te vragen is dit jaar overleden.
Ik vond het altijd fijn om haar interviews te beluisteren, ook al leek ze soms wat bits.
Ik zocht haar op internet op en ontdekte dat ze ook een boek had geschreven, haar debuut. Haar eigen verhaal.
We zijn net zo oud en haar verhaal raakte me zeer. Hoe is het als je man steeds verder van je afdrijft en je kunt niets doen dat tegen te houden. Clairy schrijft haar worsteling eerlijk op, alsof ze zichzelf langs haar eigen meetlat weet te leggen. Ik ben onder de indruk van haar eerlijkheid. Niet de vraag wat is de zin van het leven, maar de vraag 'wie ben ik nog alleen' was erg aangrijpend voor haar. Leven, alsof je weduwe bent, maar het lichaam en een paar gewoontereflexen van je man zijn er nog wel. Waar blijf jij dan, als vrouw, als geliefde....Hoe vind je weer zin en leven?
Depressief worden stond ze zichzelf niet toe, maar hoe moest het dan wel?
Ik hoop dat ze haar antwoord gevonden heeft.
Rust zacht lieve Clairy.

Meer recensies van Pioen