Girl in pieces

Priscilla1987 03 april 2024
LET OP TRIGGERWARNING! ( zelfbeschadiging, misbruik, verdovende middelen etc)

Wauw dit boek komt echt even bij je binnen.

Dit boek gaat over de 17 jarige Charlie die al erg veel heeft meegemaakt . Onder andere verwaarlozing en misbruik. Om die pijn niet te voelen doet ze aan zelfbeschadiging. Charlie heeft een lange eenzame weg te gaan om weer op te krabbelen. Ze komt mensen tegen die zelf ook problemen hebben en helaas haar daarin mee slepen maar ook krijgt ze hoop door lieve mensen die haar zien staan en haar willen helpen een beter leven te krijgen.

Kathleen Glasgow neemt je mee in het leven van Charlie. Door de realistische en meeslepende schrijfstijl voel je echt de emoties van Charlie, en krijg je een kijkje in haar hoofd. Charlie is erg goed uitgewerkt en het enige wat ik dacht was : ik wil haar gewoon even knuffelen en er voor haar zijn.
Wat een heftige tijd en heftige jeugd heeft dat meisje gehad, dat wens je niemand toe.
Het is een aangrijpend, emotioneel, gevoelig, indrukwekkend, ontroerend en verdrietig verhaal dat echt bij je binnenkomt. Ik moest het boek dan ook meerdere malen even weg leggen.
Het boek heeft een mooie opbouw en een mooi einde. Door het mooie einde voelt mijn hart een beetje minder gebroken.

Girl in pieces is een aanrader als je tegen bepaalde onderwerpen kunt anders zou ik het zeker niet aanraden. Dit is een young adult boek vanaf ongeveer 15 jaar maar kijk zeker even per persoon of dit boek geschikt is.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987