De geheime taal van katten

Voor mij voelde de inhoud van het boek incompleet omdat ik bij taal van dieren niet alleen denk aan de vocale taal (waar het verhaal over gaat), maar ook de volledige lichaamstaal van het dier zodat je een volledig beeld hebt over wat je kat je wilt vertellen.

Ze gaat diep in op allerlei verschillende soorten geluiden die de kleine huistijgers produceren, (waarbij ook regelmatig wordt gewezen op haar eigen website waar je deze geluiden kunt beluisteren), met een uitgebreide beschrijving wat ze betekenen.

Veel van de anekdotes die de auteur over haar eigen groep katten vertelde, waren voor mij absoluut herkenbaar. Wat ik mooi vind aan het verhaal is de eerlijkheid van de schrijver over de moeizame verloop tijdens de introductie van een nieuwe kat in een bestaande groep.

Verder geeft ze diverse tips mee aan de lezer met betrekking tot gedragsproblematiek bij katten als onderlinge agressie, plassen buiten de kattenbak, sproeien of bij het aantreffen van zwerfkatten in je achtertuin.

Meer recensies van Recensies.online